گوجه فرنگی هایی با شکل و رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود

گوجه‌فرنگی‌ها در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند گوجه برای سرماخوردگی تنوع در گوجه فرنگی از راه های طبیعی و با کمک انسان و از طریق انتخاب مصنوعی (که به عنوان پرورش انتخابی نیز شناخته می شود) به وجود آمده است.

گوجه فرنگی برای بسیاری از ویژگی ها مانند عملکرد، ماندگاری، مقاومت در برابر آفات، طعم، اندازه و شکل میوه، رنگ، اندازه و وزن دانه و کیفیت تغذیه توسط انسان پرورش داده شده است.

در پایان قرن نوزدهم، گوجه فرنگی توسط بسیاری از کشاورزان و باغداران پرورش داده شد. آنها توانستند دانه های گوجه فرنگی را که تولید می کردند نگه دارند و سال به سال آنها را بکارند تا گیاهان بیشتری رشد کنند.

این عمل صرفه جویی در بذر منجر به چیزی شده است گلاب و سفید شدن ابرو که ما اکنون آن را انواع گوجه فرنگی Heirloom می نامیم. این گیاهان گوجه فرنگی هایی با تغییرات شگفت انگیز در شکل، اندازه و رنگ تولید می کنند.

واریته‌های موروثی مولد واقعی هستند و بنابراین همان ویژگی‌های گیاهان مادر را حفظ می‌کنند.

با شروع پرورش تجاری در اوایل قرن بیستم، انواع گوجه فرنگی هیبریدی ظاهر شد. گوجه‌فرنگی‌های هیبرید، فرزندان حاصل از تلاقی دو گونه مختلف گوجه‌فرنگی هستند.

هیبریدها اغلب بهترین صفات را از هر یک از گیاهان والد دارند لباس های زنانه که آنها را بسیار مورد علاقه قرار می دهد. کشاورزان تجاری که گوجه فرنگی هیبریدی را پرورش می دهند.

از استفاده از بذر خود منصرف شده و ملزم به خرید بذر از یک شرکت بذر هستند. این برای اطمینان از اینکه کیفیت گوجه فرنگی برای فروشگاه های مواد غذایی و غذاسازها سازگار است.

ژنتیک گوجه فرنگی
اخیراً، با توجه به پیشرفت‌هایی که در علم ژنومیکس به وجود آمده است، متن تشکر از رضایت مشتری دانشمندان در حال یافتن اطلاعات بیشتری در مورد این هستند که کدام ژن مسئول ویژگی‌های خاصی مانند رنگ و اندازه است.

دانشمندان همچنین با مهندسی ژنتیک توانسته اند گونه های جدید گوجه فرنگی ایجاد کنند. این به طرق مختلف قابل انجام است. اما به طور کلی ژن ها تغییر می کنند تا صفت یا ویژگی مورد نظر دانشمندان در گیاه مشاهده شود.

 

  • منابع:
    1. TOMATO TAXONOMY
  • تبلیغات: 
    1. رژیم غذایی نشان دهنده سبک زندگی مردم
    2. مراحل بازیافت پلاستیک با پیشرفته ترین دستگاه
    3. پیدا شدن انبار قرنیز دیوار در جنگل های آمازون
    4. علت راحتی کفش چرم چیست؟