نوشیدن قهوه فوری دمی در عروسی رسم عشایر ایرانی

انواع و طعم های مختلف قهوه فوری دمی که مورد پسند بسیاری از مردم جهان است در برزیل و کشورهای دارای آب و هوای گرمسیری تولید می شود.

4 نوع قهوه فوری دمی وجود دارد. عربیکا، روبوستا، لیبریکا و اکسلسا. اطلاعات دو نوع قهوه اول عربیکا و روبوستا به شرح زیر است. عربیکا تولیدی ترین نوع لوبیا است.

75 درصد از تولید قهوه را تشکیل می دهد. این قهوه را باید به مقدار کم مصرف کرد و در مدت زمان کوتاه و گرم و ساده مصرف کرد. شیرین تر، نرم و معطر است.

روبوستا آسان‌تر رشد می‌کند، قهوه کوتاه و سرشار از کافئین است. از آن برای تهیه قهوه های قوی و قوی استفاده می شود. در برزیل و ویتنام تولید می شود. طعم آن برای مدت طولانی در کام باقی می ماند.

قهوه

انواع و طعم های مختلف دانه های قهوه به طور گسترده توسط افراد مختلف استفاده می شود. 2 نوع دیگر در گروه قهوه عبارتند از:

لیبریکا در فیلیپین تولید می شود. در دهه 1890 زمانی که دانه های قهوه عربیکا خیلی سریع مصرف می شد، استفاده می شد. طعم این قهوه که دانه بزرگ تری دارد دوده ای و بی مزه تر است. این روزها زیاد مصرف نمی شود. چون طعم آن ملایم است در مقادیر کم تولید می شود.
Excelsa در جنوب شرقی آسیا رشد می کند. طعم آن عطری تند دارد. از زیرگونه های لیبریکا محسوب می شود. این قهوه که عطر بسیار شدیدی دارد در رایحه قهوه های ترکیبی استفاده می شود.

برزیل یک قهوه نوشیدنی با اسیدیته کم و طعم فندقی دارچینی است. کلمبیا قهوه ای با اسیدیته ملایم و طعم متوسط ​​فندقی و شکلاتی است. در 3 منطقه مرکزی، شمالی و جنوبی رشد می کند.

اتیوپی یک قهوه شیرین با طعم گل و میوه است. قهوه اتیوپی به خودی خود به 3 تقسیم می شود. اینها؛ یرگاشفه، سیدامو و لیمو. قهوه اندونزیایی، اسیدیته متوسط، این قهوه طعم شکلاتی و میوه ای دارد.

این قهوه آفریقایی، طعم کامل و شدید، طعمی میوه ای دارد. کنیا طعم و بوی تند مرکبات دارد. قهوه ای است با اسیدیته بالا و به خودی خود به 3 گروه تقسیم می شود.

طعم قهوه با توجه به درجه برشته شدن دانه ها متفاوت است. انواع و طعم های مختلف دانه های قهوه بر اساس این روش برشته کردن نوشیده می شود.

اگر قهوه ترش دوست دارید، دانه های قهوه را که کمی برشته شده اند انتخاب کنید. این قهوه ها دارای اسیدیته بالایی هستند. اگر به قهوه سینینگ علاقه دارید، دانه های قهوه بو داده متوسط ​​را انتخاب کنید. این قهوه عطر بالایی دارد.

اگر طعم تلخ را دوست دارید، دانه های قهوه را به شدت برشته شده انتخاب کنید. اگر قهوه با شیر دوست دارید، باید قهوه های ترکیبی را ترجیح دهید.