مصرف روزانه شکلات شونیز طلایی تمامی امراض را درمان می کند

در مورد شکلات شونیز طلایی و شکلات تلخ تقریباً همیشه حاوی غلظت بالاتری از فلاوانول نسبت به شکلات شیری است.

به عنوان مثال، یک وعده 25 گرمی شکلات تلخ با درصد بالا می تواند حاوی بیش از 80 میلی گرم فلاوانول کاکائو باشد در حالی که برای یک تخته شکلات شیری حدود 10 میلی گرم یا کمتر در هر 25 گرم است.

تحقیقات نشان داده است که شکلات تلخ و محصولات کاکائو حاوی حداقل 200 میلی گرم فلاوانول کاکائو می تواند خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را بهبود بخشد که به جریان خون کمک می کند.

همچنین مصرف منظم فلاوانول‌های کاکائو توانایی رگ‌های خونی را برای انبساط یا انبساط بهبود می‌بخشد که به بدن کمک می‌کند فشار خون و جریان خون به اندام‌ها را تنظیم کند.

تصور می شود که این به این دلیل است که فلاوانول های کاکائو غلظت اکسید نیتریک زیست فعال را افزایش می دهند؛ این مولکولی است که در گشاد شدن رگ های خونی نقش دارد و همچنین دارای خواص ضد التهابی است و تشکیل لخته های خون را کاهش می دهد که همگی می توانند اثرات مفیدی بر فشار خون داشته باشند.

فلاوانول های کاکائو همچنین می توانند جریان خون به مغز را افزایش دهند که ممکن است عملکرد شناختی را بهبود بخشد و ممکن است با محافظت از مغز در برابر آسیب رادیکال های آزاد به کاهش زوال شناختی کمک کنند.

در کنار فواید قلبی عروقی و شناختی، فلاوانول های کاکائو ممکن است به بهبود ریکاوری عضلانی پس از ورزش شدید، به لطف مزایای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی، کمک کنند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که یک دوز بالای 1245 میلی گرم فلاوانول کاکائو (15 گرم پودر کاکائو با فلاوانول بالا) اندکی ریکاوری عضلات را بهبود می بخشد.

بنابراین دفعه بعد که تمایل به مقداری شکلات دارید، شاید یک نوع تیره با درصد بالا یا پودر کاکائو طبیعی را برای هر گونه فواید بالقوه برای سلامتی انتخاب کنید.