مردی با لوله گاز دست به گروگانگیری خونین زد

موادی که باید از آن لوله گاز ساخته شود نه تنها به فشار، بلکه به بسیاری از عوامل دیگر نیز بستگی دارد. به طور دقیق، چیز کمی به فشار بستگی دارد.

زیرا صنعت مدرن حتی لوله های پلاستیکی تولید می کند که می تواند با لوله های فلزی در این پارامتر رقابت کند.اکنون، با دانستن اینکه سیستم های تامین گاز چه می توانند باشند، باید به بررسی اجزای جداگانه آنها لوله ها بپردازیم.

لوله های گاز قبلا تنها با یک ماده فولاد نشان داده می شدند. امروزه همانطور که قبلا ذکر شد، این صنعت لوله های گاز پلی اتیلن را نیز تولید می کند. در عین حال، از نظر ویژگی های عملکردی، آنها خیلی کمتر از فلزات نیستند.

مروری بر محصولات پلی اتیلن: لوله های گاز در محل، ساخته شده از پلاستیک، با درجه بالایی از مقاومت در برابر بارش های مختلف مشخص می شود. علاوه بر این، از نظر شیمیایی نیز پایداری بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

لوله

انواع لوله برای خط لوله گاز: دو گروه لوله برای خطوط لوله گاز وجود دارد، فولادی و پلاستیکی. هر یک از آنها زیر گروه های خاص خود را دارد:

لوله های گاز فولادی به دو دسته بدون درز و جوشی تقسیم می شوند. لوله های گاز پلاستیکی به دو دسته وینیل و پلی اتیلن تقسیم می شوند.
همچنین، لوله های خطوط لوله گاز را می توان از ملات آزبست سیمان یا آلومینیوم ساخت، اما چنین محصولاتی در موارد نادر مورد استفاده قرار می گیرند.

برای گازرسانی به شهرک های با تراکم بالا از لوله های گاز فولادی استفاده می شود که در حداکثر مقدار فشار مجاز متفاوت است:

برای کم (در سطوح فشار تا 0.005 مگاپاسکال). آنها برای نصب خط لوله گاز در ساختمان های مسکونی، ساختمان های عمومی، در شرکت ها استفاده می شوند.

برای متوسط ​​(در سطح فشار 0.005-0.3 مگاپاسکال). آنها برای نصب خط لوله گاز در خدمات عمومی، در شرکت های کشاورزی و همچنین به طور مستقیم در ساختمان استفاده می شوند.

برای رده بالا II (در سطوح فشار تا 0.6 مگاپاسکال). آنها برای نصب خط لوله گاز در شرکت های صنعتی و همچنین در شرکت های مستقل از نوع اشتراکی و / یا کشاورزی استفاده می شوند.

برای دسته بالا I (در سطوح فشار تا 1.2 مگاپاسکال). در صورت وجود نیاز فنی مربوطه، از آنها برای گذاشتن خط لوله گاز در شرکت های صنعتی استفاده می شود.