ماهی تن معمولاً برای کنسرو صید می‌شوند

ماهی تن معمولاً کنسرو می‌شود، اما کمر را می‌توان تازه یا منجمد نیز خریداری کرد. محصولات کنسرو شده، تازه و منجمد ماهی تن با برچسب MSC را می توان در سراسر جهان یافت.
از 5.8 میلیون تن ماهی تن صید شده، 28.9٪ از ماهیگیری است  تن ماهی چند دقیقه باید بجوشد که قبلاً گواهی MSC را دریافت کرده است و پنجمی (20.4٪) در حال حاضر در حال آزمایش برای استاندارد MSC است.
یک پنجم دیگر از صید جهانی ماهی تن از شیلاتی است که روی بهبودهای مورد نیاز برای دریافت گواهی کار می کنند (19.54٪ در پروژه بهبود شیلات). طرح گواهینامه MSC مبتنی بر علم، سلامت ذخایر ماهی تن را بررسی می‌کند و به خوبی مدیریت می‌شود.
و اینکه شیلات تأثیر آن را بر اکوسیستم به حداقل رسانده است. این شامل اقداماتی برای به  موتور هوندا 250 حداقل رساندن تعامل با دیگر گونه های دریایی مانند دلفین ها، لاک پشت ها و پرندگان دریایی است.
برای اینکه مطمئن شوید ماهی تن در ساندویچ شما از ماهیگیری است که این آزمایشات گسترده را گذرانده است، به برچسب آبی کوچک روی بسته، فروشگاه یا منو توجه کنید.

ماهی تن ماهی بسیار بزرگ است. کاور مبل بزرگترین صید ماهی تن تا به امروز در Aulds Cove در نوا اسکوشیا توسط کن فریزر در سال 1979 بوده است. این تقریباً به اندازه یک کامیون سنگین است!

تمام ماهی تنی که ما می خوریم به صورت وحشی از اقیانوس صید می شود. ماهی تن گوشتخواران در بالای زنجیره غذایی هستند، بنابراین مراقبت از کل اکوسیستم اقیانوس بسیار مهم است.

برای چاق شدن یک کیلوگرم ماهی تن به حدود 10 کیلوگرم ماهی متوسط، 100 کیلوگرم ماهی طرز تهیه ترشی مخلوط فوری کوچک، 1000 کیلوگرم گیاهخوار کوچک (گیاهخواران مانند زئوپلانکتون) و 10000 کیلوگرم فیتوپلانکتون نیاز دارد.

اسکاپ جک گرمسیری می تواند از حدود 2 سالگی تولید مثل کند و یک ماده بالغ می تواند روزانه 2 میلیون تخم در هر زمانی از سال تخم ریزی کند.

  • منابع:
    1. Fish to eat: Tuna
  • تبلیغات: 
    1. دندان ها با خوردن این مواد غذایی زرد می شوند
    2. نسخه لوکس کیف پوست بره برند معروف
    3. نظرات کودکان درباره حمل کیف مدارس
    4. شرایط آب و هوایی مناسب برای دریافت عایق رطوبتی