مادری از ماهی شیر تازه به عنوان غذای کمکی برای نوزادش استفاده کرد

ماهی شیر تازه و تن هر دو انتخاب های سالمی هستند. افزودن یکی یا هر دو به رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند تا توصیه انجمن قلب آمریکا را مبنی بر خوردن دو بار در هفته غذاهای دریایی انجام دهید.

بهترین انتخاب به اهداف سلامتی شما و البته سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید کلسترول خود را بهبود ببخشید و از قلب خود محافظت کنید، بهتر است ماهی شیر تازه را به دلیل محتوای اسید چرب امگا 3 که ممکن است برای سلامت قلب شما مفید باشد، بیشتر انتخاب کنید.

از سوی دیگر، اگر به دنبال افزایش مصرف پروتئین خود بدون افزودن کالری زیادی به رژیم غذایی خود هستید، تن ماهی یک گزینه عالی است.

در حالت ایده آل، شما باید ماهی شیر تازه بخورید، بنابراین اگر طعم و بافت ماهی تن و سالمون را دوست دارید، هر دو را بخورید و مصرف آنها را به طور متناوب تغییر دهید. به این ترتیب، از مزایای تغذیه‌ای هر دو بهره خواهید برد و در عین حال قرار گرفتن در معرض جیوه را به حداقل می‌رسانید.

ماهی

ماهی شیر تازه و ماهی قزل آلا از غذاهای دریایی محبوب هستند که هر دو به خاطر طعم و کاربردهای آشپزی خود مشهور هستند. از آنجایی که هر دو در قوطی ها یا کیسه ها موجود هستند، گزینه های بسیار مناسب و عالی برای یک وعده غذایی سریع نیز هستند.

هر دو نوع ماهی فوق العاده مغذی هستند و پروتئین زیادی را همراه با طیف وسیعی از مواد مغذی فراهم می کنند.

اگر طعم هر دو را دوست دارید، سعی کنید مصرف آنها را به طور متناوب تغییر دهید. به این ترتیب، امگا 3 و ویتامین D را از ماهی شیر تازه و پروتئین بدون چربی را از ماهی تن دریافت خواهید کرد.

اگر باردار هستید یا برای کودکان ماهی شیر تازه تهیه می کنید، ماهی شیر تازه را به یک یا دو وعده در هفته محدود کنید، زیرا جیوه بیشتری دارد.

گیاهخواران گوشت حیوانات را نمی خورند. بنابراین، با این تعریف، ماهی و غذاهای دریایی گیاهخوار نیستند (منبع مورد اعتماد 1).

برخی از گیاهخواران که به عنوان گیاهخواران لاکتو اوو گیاه خوار شناخته می شوند، از محصولات حیوانی خاصی مانند تخم مرغ، شیر و پنیر استفاده می کنند. با این حال، آنها ماهی نمی خورند.

اگر گیاه خواران ماهی شیر تازه و غذاهای دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند اما همچنان از گوشت حیوانات دیگر اجتناب کنند، آنها را آفت خوار می دانند.

با این حال، اینکه آیا پسکتارها به این عنوان برچسب زده می شوند یا خیر، ممکن است به تفسیر بستگی داشته باشد. برخی از مردم ممکن است هنوز هم کسانی را که عمدتاً رژیم غذایی کاملاً گیاهی دارند – با مصرف نادر ماهی و غذاهای دریایی – گیاهخوار بدانند.

کسانی که از دیگر اشکال الگوهای غذایی عمدتاً گیاهی مانند رژیم غذایی منعطف یا مدیترانه ای پیروی می کنند، ممکن است ماهی شیر تازه و غذاهای دریایی مصرف کنند.