لیوان یکبار مصرف کاغذی بزرگ زیبا

لیوان یکبار مصرف کاغذی از کاغذ ساخته شده است.لیوان کاغذی یکبار مصرف به‌طور گسترده‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود. لیوان کاغذی توسط چینی ها درست شده است و از ابتدا برای نوشیدن چای از آن استفاده می شده است.

افراد در مهمانی‌ها، سفرها، جشن‌ها و رویداهای مختلف از ظروف یکبار مصرف استفاده می‌کنند. لیوان‌های کاغذی نیز یکی از انواع ظروف یکبار مصرف است که استفاده از آن طرفداران زیادی دارد.

لیوان یکبار مصرف کاغذی بزرگ زیبا

لیوان یکبار مصرف کاغذی گیاهی چیست

لیوان یکبار مصرف کاغذی گیاهی چیست استفاده از انواع ظروف، به ویژه لیوان‌های یکبار مصرف رو به افزایش است. در ابتدا این ظروف، از جنس پلاستیک تولید می‌شدند، اما رفته رفته لیوان‌های کاغذی نیز تولید شدند. از لیوان‌های کاغذی نسبت به سایر مدل‌ها‌ استقبال بیشتری شد. با توجه به کاربرد لیوان کاغذی و سلامت بیشتر آن برای انسان، این محصول در بسیاری از مکان‌ها، مانند: ادارات، مدارس، بیمارستان‌ها و… مورد استفاده قرار گرفت. این لیوان‌ها نسبت به سایر لیوان‌های پلاستیکی و معمولی ویژگی ها و مزایای بیشتری دارند.

در تولید محصولات کاغذی، کیفیت مواد اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی برای ساخت لیوان و ظروف یکبار مصرف از کاغذ پلی اتیلن دار استفاده می شود. این کاغذ ویژگی های مخصوص به خود را دارد. پلی اتیلن در لیوان های یکبار مصرف خاصیت عدم نفوذپذیری را دارد و علاوه بر آن کاربردهای مهم و فراوانی در تولید و ساخت محصولات کاغذی به همراه دارد.

لیوان یکبار مصرف کاغذی گرگان

لیوان یکبار مصرف کاغذی گرگان بیشترین کاربرد لیوان کاغذی جهت مصرف انواع نوشیدنی‌ها است، به همین دلیل برای جلوگیری از نشت مایعات و همچنین خیس شدن لیوان، کاغذ استروک هم‌سایز لیوان روی آن دوخت می‌خورد.

کاغذ پلی اتیلن همواره به دلیل خاصیت ضد آب بودن آن مورد توجه اکثر تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در زمینه ساخت لیوان کاغذی و سایر ظرف های یکبار مصرف کاغذی بوده است. کاربرد فراوان پلی اتیلن در لیوان های کاغذی باعث شده که میزان تولید مواد اولیه آن نیز افزایش پیدا کند و همین مسئله موجب شده که تولید کنندگان لیوان کاغذی، کاغذ پلی اتیلن را از کشورهای تولید کننده وارد کنند.

کاغذ لیوان های یکبار مصرف با کیفیت را معمولا از کشورهایی که دارای اعتبار و برند خاص در این زمینه هستند وارد می کنند و سپس در کشور در بازار عرضه می کنند . برای تأمین کاغذ های لیوان یکبارمصرف می توانید با شرکت های معتبر فعال در این زمینه در ارتباط باشید .

کاغذ پلی اتیلن یک رو نوعی از کاغذهای مورد استفاده برای لیوان و سایر ظروف یکبار مصرف می باشد که یک سمت آن پلی اتیلن است. از این کاغذ برای تولید انواع لیوان کاغذی در ابعاد و سایزهای مختلف استفاده می شود. قسمت داخلی لیوان دارای پوشش پلی اتیلن بوده و بخش خارجی آن سفید می باشد تا در صورت نیاز تبلیغات یا طرح و نوشته مورد نظر روی آن چاپ گردد.

در تولید لیوان های کاغذی از کاغذ پلی اتیلن استفاده می شود که در واقع کاغذی آغشته به پلی اتیلن است که مانع از ورود آب به داخل کاغذ می گردد. همچنین در لیوان های کاغذی وجود پلی اتیلن باعث شده است که از چسب برای چسباندن استفاده نشود تنها با هیتر و حرارت دستگاه اجزای مختلف لیوان به یکدیگر می چسبند.

لیوان های یکبار مصرف کاغذی به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می شوند که براساس وزن و کیفیت قیمت گذاری می گردند. هرچه میزان وزن آن ها بیشتر باشد از استحکام بیشتری برخوردار خواهند بود و هرچه میزان ضخامت کاغذ مورد استفاده در لیوان کاغذی بیشتر باشد، لیوان کاغذی یکبار مصرف محکم تر خواهد بود.

زمانی که قصد استفاده از لیوان کاغذی را دارند از انتهای آن مایعات خارج می شوند و به اصطلاح نشتی در لیوان کاغذی وجود دارد. این مشکل دلیل فنی دارد که معمولا در زمان تولید لیوان کاغذی اتفاق می افتد. زمانی که کف لیوان کاغذی با بدنه آن به درستی متصل نشده باشد که به اصطلاح به آن دوخت می گویند، باعث می شود این مشکل ایجاد شود.

یکی از دلایلی که بعضی دولت‌ها نیز در سال‌های نچندان دور تلاش به جایگزین کردن لیوان‌های یکبار مصرف معمول با یکبارمصرف‌های کاغذی داشتند، باور به این نکته بود که این محصولات دوستدار محیط زیست بوده و به‌راحتی تجزیه می‌شوند.

این مطلب هرچند به‌ظاهر به دلیل کاغذی بودن این نوع از یکبار مصرف درست به‌نظر می‌آید، اما همانطور که گفته شد لایه‌ای از پلاستیک در داخل لیوان استفاده می‌شود که تجزیه لیوان کاغذی در محیط زیست را به بیش از ۲۰ سال افزایش می‌دهد. حتی در برخی از انواع لیوان یکبار مصرف کاغذی، تجزیه در محیط زیست مثل نمونه‌های کاملا پلاستیکی زمان‌بر خواهد بود.

از سوی دیگر این محصول از درختانی که هرروزه در حال کمتر شدن هستند تولید می‌شود. درختانی که برای بقای حیات در زمین اهمیت فراوانی دارند و هرساله به دلایل متفاوتی در دنیا چند هکتار از این ریه‌های طبیعی زمین کاسته می‌شود. این نکات نیز همراه با معایب دستگاه تولید لیوان کاغذی از دلایلی است که بسیاری از تولیدکنندگان از این محصول دوری کرده‌اند.

بازی با لیوان یکبار مصرف کاغذی

بازی با لیوان یکبار مصرف کاغذی به دلیل نبود تنوع در تولید انواع طرح‌ها و سایزهای لیوان‌ کاغذی، در ابتدا استفاده محدودی از این محصول می‌شد و صرفاً برای نوشیدن مایعات سرد و گرم مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی امروزه کاربرد لیوان کاغذی افزایش یافته است و از آن، نه تنها برای سرو نوشیدنی‌های سرد و گرم مانند قهوه یا چای استفاده شد، بلکه برای سرو مواد غذایی، مانند بستنی و … نیز مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه در هر دفتر، رستوران، فست‌فود، رویداد ورزشی بزرگ، جشنواره موسیقی و… شاهد استفاده گسترده از لیوان‌های کاغذی هستیم. در یک نگاه کلی، کاربرد لیوان کاغذی شامل موارد ذیل است:

قابل استفاده برای انواع آب سردکن‌هاقابل استفاده برای پاپ کورن و ذرت مکزیکیقابل استفاده برای سیب‌زمینیقابل استفاده برای مصرف نوشیدنی‌های مختلف (گرم و سرد)و…

فروش دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذی

فروش دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذی ابعاد هر دستگاه تولید لیوان کاغذی تقریبا ۱.۲ ×۲.۵ می‌باشد و فضایی حدود ۵۰ تا ۶۰ متر برای استفاده هر دستگاه مورد نیاز است. این فضا علاوه بر قرارگیری دستگاه تولید لیوان کاغذی، شامل مواد اولیه لیوان کاغذی و انبار محصولات می شود.

اغلب دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف محصول کشور کره یا چین هستند، اگرچه این دستگاه ها در ایران نیز تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها به صورت استوک نیز در بازار موجود می‌باشند و به همین دلیل قیمت دستگاه تولید لیوان کاغذی متفاوت است. اکثر کارخانجات ایران مجهز به ماشین آلات نیمه فرمینگ بوده که قابلیت تولید ظروف از جنس پلی استایرن را دارند اما با این حال تولیدکننده هایی نیز وجود دارند که از ماشین آلات مدل جدید برای تولید ظروف یکبار مصرف با سیستم ترموفرمینگ استفاده می‌کنند که این نوع سیستم‌ها از توجیه اقتصادی بالاتری نسبت به نوع نیمه فرمینگ بهره‌مند هستند.

دستگاه تولید لیوان کاغذی در واقع همان دستگاه فرم دهی است که دستگاهی اتوماتیک و چند ایستگاه به شمار می‌آید. مراحل کار این دستگاه شامل:

تغذیه اتوماتیک استروک لیوان به مرحله دوخت بدنه لیوان

دوخت بدنه و هدایت لیوان برای کف گذاری

پانچ رول کف لیوان کاغذی و کف گذاری آن

عملیات تولید لیوان و کف لیوان در تنورهای دستگاه

عملیات دوخت کامل کف لیوان و آماده‌سازی برای فر لب لیوان کاغذی

عملیات فر لب لیوان و هدایت آن به سینی اصلی برای جمع‌آوری لیوان ها

جمع‌آوری لیوان های کاغذی از روی جمع‌کن

مواد اولیه تولید ظروف کاغذی:

مواد اولیه تولید لیوان کاغذی از کشورهایی مانند چین، کره و … توسط تجار ایرانی وارد کشور می‌گردد و بعد از چاپ و برش طبق سفارش مشتری عرضه می‌شود. البته در سال های اخیر شرایطی فراهم شده که مواد اولیه تولید لیوان و ظروف کاغذی در این صورت گیرد و از این بابت افراد فعال در این عرصه دغدغه‌ای برای تهیه مواد اولیه نداشته باشند.

سود تولید لیوان کاغذی:

سود تولید لیوان کاغذی به تولیدکننده و تلاش او در این زمینه بستگی دارد. هر دستگاه به طور میانگین قادر است ۲۵ هزار لیوان در طول روز تولید کند که سود آن بر اساس هزینه های صورت گرفته محاسبه می‌شود. در این بین می‌توان در این زمینه اقدام به بازاریابی کرد و با بستن قرارداد با شرکت ها جهت چاپ طرح و اطلاعات آن شرکت بر روی محصولات، به سود بیشتری در این زمینه دست یافت.

سال‌های زیادی از ورود محصولات یکبار مصرف به سبد خرید خانواده‌های ایرانی می‌گذرد. فن‌آوری تولید این محصولات در طی سال‌های گذشته تغییراتی داشته است. در سال‌های اخیر مواد اولیه جدیدی نیز برای تولید محصولات یکبار مصرف ارائه شد که بسیاری اعتقاد داشتند مشکلات محصولات قدیمی‌تر را کاهش خواهد داد.

استفاده از خمیر کاغذ بجای مواد پلاستیکی و ورود محصولات یکبار مصرف کاغذی به بازار، باعث شد تا تنوع محصولات یکبار مصرف بیشتر شده و یکبار مصرف‌های کاغذی مشتریان خاص خود را در بازار به‌دست آوردند. از آنجایی‌که لیوان کاغذی در ابتدا محصول بهداشتی‌تری نسبت به لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی شناخته شد، بسیاری از مصرف‌کنندگان یکبارمصرف را به‌سمت خود جذب کرد.

از سوی دیگر قابلیت چاپ طرح‌های زیبا بر روی لیوان‌های کاغذی نیز دلیل مهمی برای جذابیت این محصول برای مصرف‌کنندگان شد.

لیوان‌هایی که به اسم لیوان کاغذی می‌شناسیم از کاغذ به‌همراه لایه آستری مانندی از پلاستیک ساخته می‌شوند. درواقع همین لایه آستری پلاستیکی است که باعث مقاومت لیوان کاغذی در برابر نشتی مایعات می‌شود. لیوان‌های کاغذی با آستر پلاستیکی خود در مقابل مایعاتی با دمای خیلی زیاد همچون قهوه یا چایی مقاومت داشته و شکل و فرم خود را از دست نمی‌دهند.

ساخت کاغذ مورد نیاز لیوان کاغذی از براده‌های چوب انجام می‌شود. خرده چوب‌ها پس از طی کردن مراحل فرآوری به خمیر چوب تبدیل شده و سپس با اضافه شدن مواد شیمیایی مثل کلر و هیدروکسید سدیم به خمیر چوب، کاغذ سفید مورد نیاز برای تولید لیوان کاغذی تولید می‌شود. پس از این مرحله برای ضد آب شدن کاغذ، لایه پلاستیکی نازکی به کاغذ لیوان چسبانده شده و برش‌های لازم برای شکل‌دهی به لیوان بر روی کاغذهای آسترشده ایجاد می‌شود.

در واقع دستگاه تولید لیوان کاغذی، پلاستیک محافظ مایعات را گرم کرده و قطعات کاغذی را به یکدیگر متصل می‌کند تا لیوان کاغذی را برای مصرف آماده سازد. پس از شکل‌گیری لیوان برخی خصوصیات را می‌توان به لیوان‌های کاغذی اضافه کرد. استحکام بیشتر لیوان، عایق دما بودن لیوان و طرح و نقش‌های خاصی که بر روی لیوان‌های کاغذی می‌بینید، پس از شکل‌گیری لیوان اولیه انجام می‌شود.

مانند سایر دستگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی، اولین نکته‌ای که در انتخاب و خرید دستگاه تولید لیوان کاغذی باید به آن توجه کرد، موتور دستگاه است. دستگاهی که از موتور با کیفیتی استفاده کرده باشد می‌تواند از مشکلات آتی برای تولیدکننده جلوگیری کند. دومین نکته مهم در این دستگاه، ظرفیت تولید است که براساس تعداد لیوانی که یک دستگاه می‌تواند در یک دقیقه تولید کند مشخص می‌شود.

پیچیدگی تنظیمات یا سادگی تنظیم نیز نکته مهمی در انتخاب دستگاه تولید لیوان کاغذی است. هرچقدر این تنظیمات ساده‌تر قابل انجام باشند، تولیدکننده را کمتر سردرگم خواهد کرد. ابعاد دستگاه آخرین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید، فضای کارگاه و محل قرارگرفتن دستگاه را بررسی کنید و براساس آن دستگاهی با ابعاد مناسب برای خود را انتخاب کنید.

بازار فروش لیوان یکبار مصرف کاغذی

بازار فروش لیوان یکبار مصرف کاغذی این لیوان‌ها از کاغذ ساخته شده‌اند. بازیافت کاغذ سریع و آسان است.

از مهم‌ترین مزایای لیوان کاغذی، قابلیت بازیافت آن است؛ به این شکل که با استفاده از آب و دستگاه‌های مخصوص، خمیری از کاغذهای بازیافتی تولید شده و در تولید مجدد لیوان و ظروف کاغذی از آن استفاده می‌شود.

لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف به ‌دلیل خاصیت تجزیه‌پذیری که دارند، جزو تمیزترین محصولات هستند. کاغذ از درختان و همچنین از پلیمرهای گیاهی مثل باگاس ساخته می‌شود و به طور معمول عاری از هر گونه ماده سمی و شیمیایی است.

لیوان‌های کاغذی را می‌توان در ابعاد و طرح های مختلف تولید کرد. همچنین امکان ایجاد طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روی انواع استروک لیوان کاغذی که دور آن دوخت می‌خورد، وجود دارد.

با اینکه ظروف یکبار مصرف کاغذی گران‌تر از محصولات یکبار مصرف پلاستیکی هستند، اما با توجه به کاربرد لیوان کاغذی، دوام و تأثیر آن در حفظ سلامتی، برای شما به صرفه‌تر خواهند بود. از این رو بهتر است با پرداخت هزینه بیشتر هنگام خرید محصولات کاغذی، مانع از پرداخت هزینه‌های گزاف بعدی شوید.

شناسه کامل محصولاتی مانند لیوان کاغذی، شامل: نام، علامت تجاری، شماره استاندارد اجرایی، تاریخ تولید، ماندگاری یا شماره دسته تولید و تاریخ استفاده محدود، نوع محصول، مشخصات، درجه و مقدار، علامت صلاحیت محصول، نام و آدرس سازنده یا نماینده و… است.سلامت و کیفیت محصول، مهم‌تر از زرق و برق آن است. اگر کیفیت مواد و جوهر به کار رفته در طراحی و رنگ لیوان کاغذی ضعیف باشد یا فناوری چاپ مناسبی نداشته باشد، باعث می‌شود جوهر از طریق تماس لیوان کاغذی با دهان شما وارد بدن شود. همچنین ممکن است به دلیل کیفیت پایین، مواد و جوهر در نوشیدنی شما حل شده و سلامت شما را به خطر بیندازد.بدنه لیوان محکم و تضمینی است. با توجه به نوع مواد و کیفیت ساخت لیوان یکبار مصرف، مقاومت کاغذ استروک لیوان در برندهای مختلف متفاوت است. توصیه می‌شود برای اطمینان و سهولت در استفاده، لیوان کاغذی با مقوای استروک محکم را انتخاب کنید.

حجم لیوان یکبار مصرف کاغذی

حجم لیوان یکبار مصرف کاغذی لیوان کاغذی و پلاستیکی، دو جزء ظروف یکبار مصرف بوده و بعد از هر بار استفاده دور انداخته می‌شوند. کارایی و کاربرد کلی هر دو لیوان کاغذی و پلاستیکی یکی است، اما در عین حال تفاوت‌های زیادی نیز بین آن‌ها وجود دارد. با توجه به رواج روزافزون استفاده از این نوع ظروف، بهتر است با کاربردها و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تولید و استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف، توجه به قابلیت تجزیه‌پذیری آن‌ها است. در این خصوص درباره لیوان‌های کاغذی نگرانی کمتری وجود دارد، زیرا به راحتی تجزیه می‌شوند. اما نگرانی اصلی درباره لیوان‌های پلاستیکی است. جنس پلاستیک تجزیه‌پذیر نبوده و سالیان سال بدون کوچک‌ترین تغییر در طبیعت باقی می‌مانند.

لیوان‌های کاغذی دوام بیشتری داشته و در نتیجه، کیفیت مواد غذایی داخل خود را حفظ می‌کنند. این در حالی است که توصیه‌های فراوانی در پرهیز از نوشیدن مایعات مختلف در لیوان‌های پلاستیکی وجود دارد، زیرا با توجه‌ به مواد به کار رفته در ساخت این نوع ظروف، در اثر استفاده از آن‌ها به ویژه برای موادغذایی داغ، بسیاری از مواد شیمیایی، سمی و سرطان‌زا وارد نوشیدنی و سپس بدن شما می‌شود.توصیه می‌شود از مصرف نوشیدنی‌های گرم در لیوان‌های پلاستیکی اجتناب کنید.

ظروف یکبارمصرف کاغذی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند، تجزیه‌پذیری آنها بالاتر بوده و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. از سوی دیگر لیوان‌های کاغذی، گازهای گلخانه‌ای تولید نکرده، سمی نیستند و بازیافت آنها به راحتی انجام می‌شود. از این رو استفاده از این ظروف بهتر و کاربردی‌تر است.