لامپ گازی تیر برقی که کودکان یمنی زیر نور آن درس می خوانند

تولد لامپ گازی مانند لامپ گازی تیر برق در 24 ژوئیه 1874 است. توماس ادیسون خالق آن در نظر گرفته می شود، اگرچه او به سادگی چیزهای زیادی را کنار هم گذاشت.

ادیسون تمام اختراعات جهان را مطالعه کرد، آنها را ساده کرد، یک لامپ رشته ای دریافت کرد و دستگاه را به ثبت رساند. رشته تنگستن توسط الکساندر لودیگین اختراع شد، اما اختراع او پس از اختراع روش ارزان قیمت ویلیام دیوید کولیج برای تولید رشته تنگستن به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

لامپ گازی به دلیل قیمت مقرون به صرفه و سهولت تولید رایج ترین منبع نور است. برای 100 سال استفاده فعال، طراحی آن تغییر زیادی نکرده است.

LN از یک فلاسک شیشه ای تخلیه شده یا پر از گاز و یک پایه فلزی تشکیل شده است. فلاسک حاوی الکترود و یک رشته است.

منبع نور: یک رشته تنگستن نازک است که با عبور جریان الکتریکی گرم می شود. برای به حداقل رساندن اکسیداسیون و تخریب رشته، فلاسک با یک گاز بی اثر پر می شود.

لامپ

لامپ های LED یا LED (دیود ساطع کننده نور) مدرن ترین و کم مصرف ترین منابع نور هستند. آنها به طور گسترده برای روشنایی خانگی، صنعتی و خیابان استفاده می شوند. هیچ ماده مضری در ساخت آنها استفاده نمی شود. طراحی یخ شامل:

  • پخش کننده نور؛
  • تخته با LED;
  • رادیاتور برای دفع گرما؛
  • راننده برای عملکرد پایدار؛

دیفیوزر از پلاستیک ساخته شده است. ال ای دی های ساخته شده از مواد نیمه هادی در حین کار حرارت کمی از خود ساطع می کنند، بنابراین گرمای بیش از حد پلاستیک را تهدید نمی کند.

یک تخته آلومینیومی با خمیر حرارتی گرما را از LED ها به هیت سینک هدایت می کند. درایور عملکرد پایدار را در هنگام افت ولتاژ تضمین می کند.

پایه فلزی دارای پایه پلیمری است که از بدنه در برابر برق گرفتگی محافظت می کند. پایه با پوشش ضد خوردگی تماس قابل اعتماد با چاک را تضمین می کند.

مزیت اصلی لامپ گازی عمر طولانی تا 50000 ساعت می باشد همچنین باید به راندمان انرژی بالا اشاره کرد. مصرف برق توسط یخدان ها 8-9 برابر کمتر از LN است.

به عنوان مثال، نور یک 100 وات با رشته تنگستن از نظر قدرت برابر با یک مکعب یخ 12 واتی است. منابع یخ در حین کار تقریباً گرم نمی شوند ، راندمان آنها از 90٪ است ، بنابراین دامنه آنها بسیار گسترده تر است.

چنین لامپ را می توان بدون ترس از گرم شدن بیش از حد در یک لوستر با آباژور پارچه ای، پلاستیکی یا کاغذی نصب کرد. لامپ با آن را می توان در هر جایی نصب کرد.

لامپ گازی در برابر لرزش مقاوم هستند و به روشن شدن مکرر حساس نیستند. دمای رنگ آنها 2000-6500 کلوین است. می توانید لامپ هایی با درخشش سفید سرد، خنثی یا گرم انتخاب کنید. آنها یک اشکال دارند – هزینه بالا، اما امروز قیمت ها در حال حاضر تثبیت شده است.