زنی با ماسک جراحی بند دار برای کودکش پیشبند درست کرد

استفاده از ماسک جراحی بند دار خطر انتقال عفونت را از دو جهت کاهش می‌دهد در صورت استفاده توسط فرد بیمار، ماسک از انتشار عوامل بیماری‌زا در محیط جلوگیری می‌کند و استفاده از ماسک توسط یک فرد سالم در تماس با بیمار. فرد، از او در برابر ذرات آئروسل بزرگی که هنگام عطسه و سرفه بیمار تشکیل می شود محافظت می کند.

ماسک جراحی بند دار بر اساس تعداد لایه های مواد به سه لایه و چهار لایه تقسیم می شوند. ماسک های پزشکی سه لایه از دو لایه مواد نبافته و یک لایه فیلتر در بین آن ساخته شده اند.

ماسک جراحی بند دار برای محافظت بیشتر در برابر نفوذ مایعات مجهز به چهارمین لایه ضد پاشش یک فیلم است که در برابر جت مایع مقاوم است. ماسک هایی با سایز کوچک برای استفاده کودکان وجود دارد.

ماسک های جراحی ماسک های محافظی هستند که معمولاً دارای یک لایه بیرونی آبی و یک لایه داخلی سفید هستند. آنها همچنین دارای یک نوار فلزی دوخته شده هستند که چسبندگی ماسک را به پشت بینی تضمین می کند.

ماسک

در حین مداخلات جراحی از ماسک جراحی استفاده می شود و اطمینان می دهد که میکروب های تنفسی پزشک وارد زخم بیمار نمی شوند.

کارکنان پزشکی برای محافظت از بیمار از این ماسک ها استفاده می کنند، به این معنی که هدف از استفاده از ماسک جراحی و همچنین ماسک خانگی، آلوده کردن دیگران نیست. ماسک جراحی یک بار استفاده می شود، مدت زمان استفاده از آن نباید بیشتر از 2 ساعت باشد.

ماسک های تنفسی (FFP2 و FFP3) ماسک های حرفه ای برای متخصصان پزشکی هستند. آنها از فردی که ماسک زده است محافظت می کنند.

چنین ماسک‌هایی در بیمارستان‌هایی که از بیماران مبتلا به COVID-19 یا سایر بیماری‌های عفونی منتقله از هوا مراقبت می‌کنند و در آزمایشگاه‌هایی که مواد بیولوژیکی این بیماران را بررسی می‌کنند، استفاده می‌شود.

پرسنل پزشکی آموزش های ویژه ای می بینند تا یاد بگیرند که چگونه ماسک های تنفسی را به درستی قرار داده و درآورند. علاوه بر این، برای اطمینان از استفاده صحیح از ماسک، لازم است یک آزمایش مناسب انجام شود. چنین ماسکی تنفس را نیز سخت می کند. در صورت استفاده نادرست، این ماسک ها بی فایده هستند.