روغن ماهی برای قلب و عروق خونی مفید است

ماهی بخش بسیار مهمی از یک رژیم غذایی سالم است.

ماهی و سایر غذاهای دریایی منابع اصلی چربی‌های سالم امگا 3 با زنجیره بلند هستند ماهی تترا  و همچنین سرشار از مواد مغذی دیگر مانند ویتامین D و سلنیوم، پروتئین بالا و چربی اشباع کم هستند.

شواهد قوی وجود دارد که خوردن ماهی یا مصرف روغن ماهی برای قلب و عروق خونی مفید است. ماهی کوی  تجزیه و تحلیل 20 مطالعه شامل صدها هزار شرکت کننده نشان می دهد.

که خوردن تقریباً یک تا دو وعده 3 اونس ماهی چرب در هفته – ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، آنچوی یا ساردین – خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا 36 درصد کاهش می دهد. . (1)

خوردن ماهی از راه های مختلفی با بیماری های قلبی مبارزه می کند.

چربی های امگا 3 موجود در ماهی از قلب در برابر ایجاد اختلالات ریتم قلبی نامنظم و بالقوه کشنده محافظت می کند. آنها همچنین فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهند، عملکرد عروق خونی را بهبود می بخشند.

و در دوزهای بالاتر، تری گلیسیرید را کاهش می دهند ماهی سوف و ممکن است التهاب را کاهش دهند.

شواهد قوی و ثابت برای فواید به گونه‌ای است که دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، انجمن قلب آمریکا و دیگران پیشنهاد می‌کنند که همه ماهی دو بار در هفته بخورند. (2، 3)

متأسفانه، کمتر از یک نفر از هر پنج آمریکایی به این توصیه توجه می کند.

حدود یک سوم آمریکایی ها یک بار در هفته غذاهای دریایی می خورند، در حالی که تقریباً نیمی از آمریکایی ها فقط گاهی اوقات یا اصلاً ماهی می خورند. (4) اگرچه برخی از مردم ممکن است به سادگی ماهی را دوست نداشته باشند.

مصرف کم آن احتمالاً ناشی از عوامل دیگری نیز می باشد، از جمله تصورات در مورد هزینه، ماهی سرخو دسترسی به فروشگاه هایی که ماهی می فروشند، و عدم اطمینان در مورد نحوه تهیه یا طبخ ماهی.

برخی دیگر ممکن است از خوردن غذاهای دریایی اجتناب کنند زیرا نگران هستند که خود یا فرزندانشان توسط جیوه، باقی مانده آفت کش ها یا سایر سموم احتمالی موجود در برخی از انواع ماهی ها آسیب ببینند.

  • منابع:
    1. ?Fish: Friend or Foe
  • تبلیغات: 
    1. چگونه با یک سنجاب در خانه زندگی کنیم؟!
    2. تشک خوابی که شما را به آینده می برد!
    3. با استفاده از ماکارونی درختانی پربارتر داشته باشید
    4. کاربرد دوربین مدار بسته در اسلحه سازی