با لامپ ال ای دی عمده تصفیه آب در افغانستان ممکن شد

طراحی ال ای دی بر اساس شدت نور و طول عمر لامپ تعیین می شود. اگر لامپ طوری ساخته شده باشد که نور بیشتری بدهد (که به معنای گرمایش بیشتر است)، احتمالا زودتر از لامپ هایی که نور کمتری منتشر می کنند، می سوزد.

یک لامپ با عمر طولانی با وات معین نور کمتری نسبت به لامپ های استاندارد با وات مشابه ساطع می کند. افزایش شدت را می توان با افزودن سیم پیچ یا افزایش قطر رشته بدست آورد.

ال ای دی مخفف و به معنای دیود پخش کننده نور است و لامپ ال ای دی در واقع مجموعه ای از دیودهای ساطع کننده نور است که در کنار هم قرار گرفته اند.

برای خرید لامپ ال ای دی عمده ابتدا باید به کیفیت و کارایی لامپ مورد نظر دقت کافی را کرد و بعد آن را تهیه نمود.

کارایی لامپ نسبت نور تولید شده (اندازه گیری شده در لومن lm) به برق مصرفی (اندازه گیری شده بر حسب وات W) است. عمر لامپ بر حسب ساعت (ساعت) اندازه گیری می شود.

لامپ

لامپ های لامپ حاوی هوای داخلی نیستند، زیرا تنگستن سوزان با اکسیژن موجود در هوا تعامل می کند و به سرعت تبخیر می شود.

لامپ‌های رشته‌ای اصلی با خلاء داخل لامپ تولید می‌شدند، امروزه با گازهای بی‌اثر پر می‌شوند (بعضی از لامپ‌ها، به خصوص لامپ‌های زیر 40 وات هنوز از خلاء استفاده می‌کنند).

گازهای خنثی مانند آرگون، نیتروژن و کریپتون باعث کاهش سیاه شدن لامپ می شود که ناشی از تراکم ذرات تنگستن تبخیر شده است که در امتداد دیواره داخلی لامپ قرار می گیرند.

با این حال، گازهای بی اثر تبخیر سیم تنگستن را به طور کامل متوقف نمی کنند، در نتیجه سیم به مرور زمان نازک تر می شود و نور کمتر و کمتری ساطع می کند. کاهش نور و سیاه شدن با هم به طول عمر لامپ پایان می دهد.

خروجی نور و طول عمر رابطه معکوس دارند. ولتاژ بالا باعث افزایش وات و نور خروجی می شود و در نتیجه طول عمر را کاهش می دهد و بالعکس. به طور کلی کاهش داده شده در وات منجر به دو برابر کاهش درصد مشابه در خروجی نور می شود.

لامپ های با خدمات طولانی (عمر طولانی) معمولاً 2500 ساعت با کاهش نور خروجی دوام می آورند. لومن (شدت نور) آنها 15 درصد کمتر از لامپ های استاندارد است که بین 750 تا 1000 ساعت دوام می آورند.

اگرچه لامپ های رشته ای بر حسب وات فروخته می شوند، نباید آن را به عنوان معیار نور اشتباه گرفت. وات میزان برق مصرفی لامپ را نشان می دهد، در حالی که لومن ها شدت نور ساطع شده را اندازه گیری می کنند.

اکثر لامپ های کم مصرف به سادگی از وات کمتری استفاده می کنند، تنها تعداد کمی از آنها از طراحی رشته ای کارآمدتر، پرکننده گاز و لامپ های بازتابنده برای روشنایی بیشتر در وات کمتر استفاده می کنند.