استفاده از کاشی گرانیتی مهسرام در تونل های زیر آبی در نروژ

متوسط ​​قیمت هر متر مربع کاشی گرانیتی مهسرام با نصب یا بدون نصب، نو یا بازسازی شده را می توان به سرعت در اینجا تخمین زد.

این قدیمی ترین کاشی است. این نام خود را مدیون شکل ناودانی مخروطی خود برای تسهیل انسداد با لغزش (قطر کوچکتر در یک طرف نسبت به طرف دیگر) است.

به آن کاشی گرد یا میله خرپایی نیز می گویند. شکل آن از طراحی اصلی آن ناشی می شود زیرا روی ران قالب گیری شده است. امروزه کاشی های دو کاناله نیز تولید می شود که با دستگاه اینترلاک دوبل ارائه می شود.

کاشی‌های گرانیتی ممکن است دارای سطح نامنظمی (زبری) باشند که بسته به رس‌ها و روش پخت مورد استفاده در ساخت آن نباید آب‌بندی و رنگ‌های متنوع آن را به خطر بیندازد.

شکل آنها به آنها اجازه می دهد که هم در کاشی های پوششی، کاشی های پوششی یا کاشی های کلاهی در بالا (قسمت محدب به سمت آسمان) و در کاشی های فعلی، در زیر (قسمت مقعر به سمت آسمان) استفاده شوند.

کاشی

کاشی پوششی روی دو کاشی فعلی با همپوشانی یک کاشی روی دیگری در جهت شیب سقف قرار می گیرد. گاهی اوقات می‌تواند برای تسهیل نصب آن بر روی چوب‌های چوبی، لنگه‌ها را شامل شود.

طول تایل های کانال استاندارد بین 30 تا 50 سانتی متر برای عرض 15 تا 20 سانتی متر بسته به منطقه می باشد. وزن آن بین 1.1 تا 3 کیلوگرم متغیر خواهد بود. بسته به مدل، 18 تا 55 کاشی در هر متر مربع نیاز دارد.

سقف‌های کاشی کانال به‌طور سنتی با قرنیزها، ژنویزها، تزئین می‌شوند که با برآمدگی خود از دیوار در برابر باران محافظت می‌کنند. به طور سنتی تعداد ردیف های کیک اسفنجی نشان دهنده ثروت صاحب آن بود

مزایای اصلی کاشی رومی سادگی نصب آن و سازگاری آن با سقف های کم شیب (15 تا 20 درجه) در جنوب فرانسه است. اما به دلیل شکلی که دارد نمی توان آن را بر روی مقاطع مخروطی شکل و یا روی گنبدها استفاده کرد.

از سوی دیگر، کاشی دو کاناله با ارائه یک منحنی ظریف و با تسهیل نصب به لطف ساختار دوبل آن، دارای مزیت مضاعف است. از نظر مراجع سازنده، اغلب به آن کاشی دو کاناله DC 10 یا DC 12 می گویند.

نصب آنها بر روی چمدان ها یا بر روی تخته هایی با همپوشانی نسبتاً کم برای سقف هایی با شیب کم انجام می شود ، آب بندی چنین سقفی محدود است که مستلزم اجرای سیستم آب بندی کاشی ها توسط فیلم یا لایه قیری در زیر است.

کاشی با تهویه وزن بالای این روکش نیاز به قاب محکمی دارد. علاوه بر این، قیمت نسبتاً بالای آن استفاده از آن را محدود کرده است زیرا امروزه تنها 14 تا 15 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.