استفاده از لوله پلیکا سایز 63 در ساخت ریل قطار

هزینه های نصب و راه اندازی بخش قابل توجهی از هزینه کل پروژه را تشکیل می دهد. تفاوت در هزینه واقعی لوله، هزینه کل اکثر پروژه ها را تغییر نمی دهد. با این حال، عوامل زیر باید در مورد هزینه نصب و انتخاب لوله در نظر گرفته شود:

لوله سبک بخصوص لوله پلیکا سایز 63 را می توان آسان تر و سریع تر پردازش کرد. سهولت در مونتاژ: اتصال فشاری را می توان بسیار سریعتر از اتصال پیچ شده مونتاژ کرد.

استحکام لوله: اگر لوله برای مقاومت در برابر تنش های خارجی به بلبرینگ های خاصی نیاز دارد و لوله دیگری نیاز ندارد، انتخاب لوله در اینجا می تواند بر هزینه های لوله گذاری تأثیر بگذارد.
نشت مراقبت های بهداشتی در یک سیستم توزیع، احتمال آلوده شدن آب منبع یا تصفیه خانه را قبل از رسیدن سیستم توزیع به مصرف کننده افزایش می دهد.

همچنین، نشت می تواند باعث اتلاف آب قابل توجهی در مسیر مصرف کننده نهایی شود. سیستم توزیع باید به خوبی مدیریت، طراحی و ساخته شود و حداقل نشت آب داشته باشد.

لوله

فشار داخلی لوله پلیکا باید به طور مداوم بیشتر از فشار هیدرواستاتیک خارجی باشد. کاهش تلفات این نشت ها و به حداقل رساندن رشد بیش از حد میکروارگانیسم های بیماری زا، توزیع مناسب آب را تضمین می کند.

اگر کلر یا ضدعفونی کننده کلرامین در سطح معینی باشد، خطر آلودگی در سیستم توزیع را کاهش می دهد. ورود آب آلوده در حین توزیع، منبع پاتوژن های مهم آب و عامل بیماری های آب است.

به طور کلی، لوله پلیکا های آب ممکن است از مس و وسایل حمام ممکن است از آلیاژهای حاوی مس (برنج، برنز) ساخته شوند. (آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)) حداکثر هدف سطح آلاینده (MCLG) 1300 در میلیارد (ppb) را برای لوله های مسی در توزیع آب عمومی تعیین کرده است.

MCLG ها از نظر استانداردهای بهداشتی قابل اجرا نیستند.) مس که منبع اصلی آن لوله ها و وسایل حمام است، به دلیل آب خورنده (اسیدی) به داخل آب نفوذ می کند.

لکه های سبز مایل به آبی روی برخی وسایل حمام باقی می ماند که نشانه وجود مس در آب است. معمولاً آب آشامیدنی برای چند ساعت دارای مس است، یعنی مس اضافی با لوله کشی می آید. به همین دلیل، اغلب لازم است قبل از استفاده از آب برای آشامیدن و پخت و پز به مدت 30 تا 60 ثانیه اجازه دهید تا سطح مس را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

قابلیت کاربرد لوله پلیکا در  لوله کشی آب تقریباً در همه جا مورد نیاز است، به ویژه برای توزیع آب آشامیدنی. محکم ترین و بادوام ترین انواع لوله های آب از سیمان ساخته می شوند.

با توجه به وزن آنها، بارگیری آنها دشوار و گران است. آنها راحت هستند زیرا نصب لوله های پلیکا در مناطق دورافتاده که دسترسی به آنها دشوار است آسان تر و سبک تر است.