استفاده از لوله نفت و گاز طرحی عجیب برای هواپیماهای شخصی

لوله نفت و گاز انواع مختلفی دارند و بیش از 80 سال است که در سطح جهانی برای کاربردهای مختلف در بازارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های پی وی سی نسبت به لوله های فلزی کاملاً در برابر خوردگی مقاوم هستند و شانس بسیار کمی برای واکنش به انبساط یا انقباض حرارتی دارند.

لوله های پی وی سی مقرون به صرفه هستند و ساختار محکمی دارند. این لوله ها در اندازه ها و اشکال مختلف با طیف وسیعی از اتصالات تولید شده اند. لوله ها با توجه به مواد خود می توانند آب سرد و گرم را تحمل کنند.

لوله های پی وی سی در کجا استفاده می شود؟ لوله های پی وی سی به طور گسترده در لوله های فاضلاب، برای تامین آب و آبیاری استفاده می شود.

لوله

لوله های پی وی سی دوام بالایی دارند و دارای خواصی مانند نصب آسان، سبک وزن، قوی، بادوام، پایدار، مقرون به صرفه و مهمتر از همه به راحتی قابل بازیافت هستند.

سطح صاف لوله های PVC باعث افزایش جریان آب می شود زیرا اصطکاک کمی نسبت به لوله های بتنی و چدنی دارد. لوله های پی وی سی می توانند در طول ها، ضخامت دیواره، قطرهای مختلف و همچنین بر اساس استانداردهای بین المللی مانند DIN 8061، ASTM D1785 و ASTM F441 تولید شوند.

لوله های پی وی سی چگونه ساخته می شوند؟ لوله های پی وی سی با اکستروژن مواد خام ساخته می شوند. در زیر مراحل متداول برای تولید لوله های PVC آمده است.

ابتدا، گلوله های مواد خام یا پودر وارد اکسترودر دو پیچ پی وی سی می شوند. مواد خام در چندین ناحیه اکسترودر ذوب شده و گرم می شود
اکنون از طریق قالب اکسترود می شود تا به شکلی درآید.
پس از آن خنک می شود، در پایان لوله های پی وی سی به طول مورد نیاز بریده می شوند، تقریباً برای هر نوع لوله پی وی سی فرآیند ساخت مشابهی دارد.

لوله های پی وی سی دارای ویژگی های ذاتی هستند که باعث ایجاد چالش هایی برای تولید کننده لوله در تولید و فروش آن در بازار می شود.