استفاده از فرش دستباف 6 متری بیجار در آپارتمان های 80 متری اجباری شد

واضح است که ارزش فرش دستباف 6 متری بیجار بسیار بالاتر از فرش ماشینی است. آنها حتی می توانند به عنوان سرمایه گذاری استفاده شوند زیرا قیمت آنها به طور پیوسته در حال افزایش است.

بعید است کسانی را که علاقه مند به قیمت یک فرش ایرانی هستند خوشحال کنیم قیمت فرش ابریشم 2*3 متر در مسکو 60000 دلار است.

قیمت فرش های گرد ایرانی در سال های اخیر دو برابر شده و رشد آن ادامه دارد. پس از ابریشم، فرش های پشمی با ارزش ترین آنها محسوب می شوند. قیمت تمام شده محصول تحت تأثیر پیچیدگی طرح است: هرچه پیچیده تر باشد، فرش گران تر است.

فرش ایرانی سالانه چند صد میلیون دلار به فروش می رسد. این بخش از بازار چندان بزرگ نیست، زیرا نخبه است و خریداران عمدتاً در ایالات متحده و اروپا زندگی می کنند. اما با وجود قیمت‌های قابل توجه و تقاضای محدود، تولیدکنندگان نمی‌توانند آن را دنبال کنند.

فرش

در سال‌های اخیر، ایران در حال توسعه سریع اقتصادی بوده است: این کشور دارای صنعت هواپیماسازی و خودروسازی، انرژی، صنعت پتروشیمی، مسکن و راه‌سازی است.

همه اینها دست می خواهد و این صنایع بسیار بیشتر از قالی سازان می پردازند. در این راستا، جوانان شروع به ترک مراکز تاریخی قالی بافی کردند و به دنبال چشم اندازهای بهتر بودند. از این رو همزمان با گذشتگان، سنت های دستباف قالی بافی به تدریج رو به زوال است و کمتر و کمتر فرش دستباف وارد بازار می شود.

از این رو در سال‌های اخیر قیمت فرش‌های استادان مشهور ایرانی بارها جهش کرده است، اما حتی با این پیش‌زمینه، سفارش چنین فرشی سخت‌تر می‌شود.

فرش ایرانی از دیرباز نشانه ثروت و زینت خانه افراد ثروتمند بوده است. طراحی زیبا و شیک، رنگ‌های غنی، دستباف باکیفیت – اینها البته فرش ایرانی، کارت ویزیت ایران است.

تاریخچه و سنت های نوین فرش ایرانی: قرآن می گوید جهان را خداوند در شش روز آفرید. ابتدا در بی نهایت جهان خالی، هفت آسمان برخاست و نورافشانی روشن شد و سپس زمین در زیر آنها مانند فرشی زیبا پهن شد و کوه ها برای استحکام آن ها را فشار دادند.

بنابراین فرش در شرق با یک مدل کوچک از بهشت ​​زمینی مرتبط است. هیچ خانه ای بدون آن متصور نیست و میزان رفاه و آسایش انسان را کمیت و کیفیت فرش خانه اش تعیین می کرد.

خانواده ای که توان مالی نداشتند کف خانه خود را با فرش های آبرومند بپوشانند از نظر همسایه ها رقت انگیز به نظر می رسید.

مورخان بر این باورند که هنر قالی بافی از سال ها پیش در قبایل کوچ نشین پدیدار شد. عشایر برای نیازهای خانه، برای پوشاندن کف، برای آویزان کردن در ورودی چادر فرش می بافتند. فرش ها به خوبی از سرما و رطوبت محافظت می شوند.

قدیمی ترین فرش ایرانی را فرشی می دانند که توسط هیئت اعزامی روسی در آلتای پیدا شده است. این کشف شگفت‌انگیز شد، زیرا این فرش حدود 2500 سال قدمت دارد و از نظر تکنیک بافت تفاوتی با آنالوگ‌های دستباف مدرن ندارد.