استفاده از رنگ ساختمانی تبریز در صنایع غذایی دردسر ساز شد

رنگ ها به طور مشروط به گروه هایی با توجه به نوع پایه تشکیل دهنده فیلم تقسیم می شوند. آنها امولسیون، آلکید، چسب، سیلیکات هستند.

روغن های روغن بر اساس روغن خشک کن طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. این ترکیب ممکن است علاوه بر روغن خشک کن، یک رنگدانه رنگی و یک پرکننده باشد.

رنگ ساختمانی تبریز به صورت ضخیم رنده شده و آماده استفاده تولید می شوند. ضخیم شدن قبل از رنگ آمیزی نیاز به رقیق شدن با روغن خشک کن تا قوام مورد نظر دارد.

روغن خشک کن را می توان از روغن آفتابگردان، شاهدانه یا بذر کتان تهیه کرد. از نظر کیفیت پوشش حاصل، مواد مبتنی بر روغن های خشک کن آفتابگردان نسبت به روغن های خشک کن کنف و دانه کتان پایین تر هستند.

رنگ

علاوه بر روغن خشک کن طبیعی، از روغن های خشک کن ترکیبی و اکسول در مواد روغنی استفاده می شود که از مخلوط روغن های مختلف که فرآوری خاصی را پشت سر گذاشته اند، ساخته می شود.

آنها را می توان با حلال ها رقیق کرد. روغن های خشک کن ترکیبی شامل انواع زیر می باشد:

  • پلیمریزه شده (LMS) جایگزینی برای روغن خشک کن طبیعی است، می تواند در رنگ ها، هم برای استفاده داخلی و هم برای استفاده خارجی استفاده شود.
  • روغن خشک کن گلیپتال از مخلوطی از روغن نباتی، گلیسیرین، حلال ها تشکیل شده است.
  • روغن خشک کن پنتافتالیک از رزین های آلکیدی ساخته می شود.
  • سنتول، کربنول و غیره روغن‌های خشک‌کننده مصنوعی هستند که در آنها یا اصلاً روغن گیاهی طبیعی وجود ندارد، یا وجود دارد، اما به مقدار کم. کیفیت محصول در چنین روغن های خشک کن به طور قابل توجهی پایین تر از رنگ های روغنی روی روغن خشک کن طبیعی یا اکسول است.
  • آهک و سیلیکات: آنها همچنین معدنی نامیده می شوند، زیرا از مواد طبیعی برای تولید استفاده می شود. رایج ترین آهک معمولی، آشنا برای همه است.

برای به دست آوردن یک رنگ خاص، یک رنگدانه رنگی مقاوم در برابر قلیایی به شیر آهک اضافه می شود. به طور معمول از مواد آهکی برای رنگ آمیزی سطوح بیرونی ساختمان استفاده می شود.

توصیه می شود سطوح مرطوب را با چنین محلولی در هوای گرم رنگ آمیزی کنید. رنگ آهکی در مقایسه با مواد پرکلرووینیل دوام چندانی ندارد، اما قیمت آهک بسیار کمتر است.

مواد مبتنی بر پرتلانس نیز معدنی هستند. آنها آماده برای استفاده تولید می شوند و بلافاصله قبل از استفاده فقط نیاز به رقیق شدن با آب دارند، زیرا سیمان موجود در ترکیب به سرعت در هوای آزاد سخت می شود.

توصیه می شود با چنین محلولی در دو لایه به صورت خام رنگ کنید. هنگامی که به ترکیب ورمیکولیت اضافه می شود، یک سطح بافت خشن به دست می آید که با نام کت خز یا شگرین آشنا است.

رنگ های سیلیکات موجود در لیست رنگ های معدنی از شیشه پتاسیم مایع، گچ، تالک، ماسه ریز و رنگدانه ها ساخته می شوند.

آنها در ترکیبات دو جزئی مواد خشک و شیشه مایع تولید می شوند که بلافاصله قبل از اعمال روی سطح مخلوط می شوند. اما قبل از آن لازم است سطح را با پرایمر شیشه مایع درمان کنید.

تمام رنگ های معدنی برای رنگ آمیزی بتن، آجر، چوب و سایر سطوح متخلخل در فضای باز مناسب هستند. استفاده از آنها برای رنگ آمیزی شیشه، سطوح فلزی صاف توصیه نمی شود.