استفاده از خرما تک نفره در مراسم اختتامیه جام جهانی در قطر

خرمای زهدی: خرمای زهدی پوسته ضخیم و رنگ طلایی مشخصی دارد و طعمی شبیه به نارگیل دارد و به دلیل غنی بودن از فیبر برای تسهیل هضم خرما مفید است و قیمت آن به 250 پوند در هر کیلوگرم می رسد.

بسته بندی خرما تک نفره بسیار شیک و کاملا بهداشتی است و اگر در مکانی خشک و در دمای محیط نگهداری شود تا مدت ها ماندگاری خواهد داشت.

خرمای صفوی: شاید مهمترین ویژگی خرمای صفوی رنگ گیلاسی تیره آن باشد و طعم و جویدن آن با توجه به پوست آن متفاوت است و هر چه پوست آن چروک باشد جویدن آن سخت تر می شود در حالی که قیمت آن به کیلویی 150 پوند می رسد.

خرما مابروم: یکی از بهترین انواع خرما است که رنگ قرمز و شکل بلند آن مشخص می شود همچنین مابروم حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که انسان را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند در حالی که قیمت آن به 152 پوند در هر کیلوگرم می رسد.

خرما

چند نوع خرما در دنیاست؟ تقریباً 3000 نوع خرما در جهان عرب وجود دارد که در کشورهای عربی خلیج فارس توزیع می شود. مانند عراق، مصر، شمال آفریقا، اردن، فلسطین و سودان که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

خرمای ایتیما: رنگ قرمز تیره و طعم شیرین لذیذ دارد و در مصر می روید.
خرمای حیاتی: رنگ کهربایی زیبایی دارد و به شکل مستطیل است و در الجزایر می روید.

خرمای کلمی: خرمای کلامی جزو خرمای خشک طبقه بندی می شود و به دلیل رنگ سیاه و شکل استوانه ای کوچک آن متمایز می شود و همچنین حاوی درصد بالایی از پتاسیم مفید برای بدن انسان است و در سلطان نشین عمان می روید. .
خرمای السعیدی: به دلیل شکل دراز و طعم لذیذش متمایز است و در لیبی می روید.
خرمای المغرف: مزه لذیذ و رنگ طلایی جذاب آن در جنوب یمن می روید.
خرمای دگلت النور: با بقیه خرماها فرق دارد. نیمی از آن خشک و نیمی دیگر نرم است و رنگ آن زرد یا قهوه ای تیره است و در الجزایر می روید.

اگر می خواستید تاریخ ها را در عربستان سعودی بشمارید، مطمئناً نمی توانید این کار را انجام دهید. زیرا ممکن است تعداد انواع خرمای عربستانی به 400 و حتی بیشتر برسد.